Pečovatelská služba Praha 3
Roháčova 268/26
130 00 Praha 3
uzavřená v souladu s ustanoveními § 40 a dalších zákona č. 108/2006 Sb., o soc. službách (ZoSS) a zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zák., v platném znění (ObčZ)
Klient:
Datum narození:
Trvale bytem:
(dále jen „Klient“)
a
Poskytovatel: Pečovatelská služba Praha 3
Sídlo: Roháčova 268/26, 130 00 Praha 3
IČ: 70892326
Číslo účtu: 2000782339/0800
Jednající: Mgr. Ludmila Tomešová
(dále jen „Poskytovatel“)
uzavírají tuto smlouvu (dále jen „Smlouva“)
1. Klient je povinen zaplatit úhradu za poskytování sociální služby podle schválených úhrad, které jsou uvedeny v platném Sazebníku služeb Pečovatelské služby Prahy 3 (Příloha č. 2).
2. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu příloh této Smlouvy, o čemž je povinen Klienta informovat nejméně 15 dní před účinností změn.
3. Poskytovatel je povinen předat Klientovi písemné vyúčtování úhrady za poskytnuté Základní i Fakultativní služby za uplynulý kalendářní měsíc, a to nejpozději do 15. dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byly tyto služby poskytnuty. Klient je povinen uhradit vyúčtování do konce příslušného kalendářního měsíce, ve kterém vyúčtování obdržel.
4. Vyúčtování úhrady za Služby v daném měsíci se provádí prostřednictvím snímače čárového kódu, přičemž každý Klient má svůj unikátní soubor čárových kódů nasmlouvaných činností. Klient obdrží platební údaje včetně rozpisu vyúčtování služeb.
5. Úhradu za poskytnuté služby Klient hradí:
a) převodem z účtu na účet Poskytovatele, číslo účtu: 2000782339/0800, při platbě se uvádí přidělený variabilní symbol, který identifikuje Klienta
b) zaplacením složenky, kterou Klient obdrží od Poskytovatele
c) v hotovosti do rukou pracovníka v sociálních službách, jehož prostřednictvím je pečovatelská služba zajišťována, pracovník je povinen vydat Klientovi potvrzení o přijaté úhradě
6. Na žádost Klienta je Poskytovatel povinen předložit písemné vyúčtování.
7. V případě úmrtí Klienta se případné nedoplatky přihlašují k dědickému řízení.
8. Uvedeným klientům v SAZEBNÍKU SLUŽEB PEČOVATELSKÉ SLUŽBY PRAHY 3 se Základní činnosti poskytují bez úhrady (V souladu s ustanovením § 75, odst. 2 ZoSS
V.
Práva a povinnosti smluvních stran
1. Poskytovatel se zavazuje realizovat sjednanou sociální službu v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména se ZoSS a ve smyslu jeho prováděcích předpisů a při poskytování uplatňovat Standardy kvality sociálních služeb a Vnitřní pravidla pro poskytování pečovatelské služby Poskytovatele.
Klient prohlašuje, že mu byly předány následující dokumenty a byl s nimi srozumitelně seznámen:
a) Příloha č. 1 – Požadované úkony a rozsah péče
b) Příloha č. 2 – Sazebník Pečovatelské služby Prahy 3
c) Příloha č. 3 – Vnitřní pravidla pro poskytování pečovatelské služby
2. Klient nebo jeho zákonný zástupce se zavazuje zaplatit úhradu za poskytnutou sociální službu ve sjednané výši a v dohodnutém termínu.
a. písemnou výpovědí bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 5 kalendářních dnů od data doručení výpovědi
d) ze strany Poskytovatele písemnou výpovědí z těchto důvodu:
a. Zánik Poskytovatele
b. Dojde-li Poskytovatel k závěru, že další podpora Klienta v přirozeném prostředí není možná, protože je i při kombinaci dostupných zdrojů nedostatečná a mohlo by dojít ke zhoršení jeho zdravotního stavu nebo k ohrožení jeho života. Tuto skutečnost oznámí Poskytovatel Klientovi minimálně 1 týden (7 kalendářních dní) před zamýšleným ukončením Smlouvy.
c. Pominou-li důvody k poskytování sociální služby z důvodu, že Klient se již nenachází v nepříznivé sociální situaci a podporu a péči si je schopen zajistit sám vlastními silami, nebo mu ji může zajistit rodina, osoba blízká nebo běžně dostupné služby.
d. Nevyužívá-li Klient více jak 6 měsíců po sobě jdoucích úkony pečovatelské služby dle Smlouvy. Poskytovatel Smlouvu v tomto případě ukončí výpovědí nejdříve 1. pracovní den po uplynutí lhůty 6 měsíců, a to písemně. Lhůta 6 měsíců začíná běžet od 1. dne následujícího měsíce po vykonání posledního úkonu Klientovi. Podle tohoto bodu poskytovatel nepostupuje, je-li vážný důvod, proč Klient služby nevyužívá, a tím je zejména pobyt v nemocničním zařízení.
e. Neuhradí-li Klient finanční plnění spojené s poskytováním pečovatelské služby ani na základě výzvy Poskytovatele v náhradní 14denní lhůtě, bude mu následující pracovní den po uplynutí této lhůty ukončena Smlouva výpovědí a jeho závazek včetně smluvního penále bude předán právnímu zástupci k zahájení úkonů, které povedou k vymožení pohledávky (pokud nebude v náhradní lhůtě dohodnuto jinak). Výpovědní lhůta je v tomto případě sjednána v délce 1 týden a začíná běžet následujícím dnem po dni doručení výpovědi druhé smluvní straně.
f. Nedodržuje-li Klient Vnitřní pravidla pro poskytování pečovatelské služby Prahy 3 stanovená Poskytovatelem, a to i přes písemné upozornění Poskytovatele na nedodržování dohodnutých pravidel. Výpověď ze Smlouvy oznámí Poskytovatel Klientovi minimálně 1 týden (7 kalendářních dní) před zamýšleným ukončením Smlouvy. Výpovědní lhůta v délce 1 týdne začíná běžet následujícím dnem po dni doručení výpovědi Klientovi.
V Praze dne……………………………… V Praze dne…………………………………
..…………………………………… …………………………………………
Za Poskytovatele Klient / Zákonný zástupce Klienta
Obligatorní úkony |
četnost úkonů |
A) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu |
||
Pomoc a podpora při podávání jídla a pití | ||
Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek | ||
Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru | ||
Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík | ||
B) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu |
||
Pomoc při úkonech osobní hygieny v domácnosti osoby nebo ve středisku osobní hygieny | ||
Pomoc při základní péči o vlasy a nehty | ||
Pomoc při použití WC | ||
C) Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy |
||
Dovoz nebo donáška jídla | ||
Pomoc při přípravě jídla a pití | ||
Příprava a podání jídla | ||
D) Pomoc při zajištění chodu domácnosti |
||
Běžný úklid a údržba domácnosti | ||
Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti, například sezónního úklidu, úklidu po malování | ||
Donáška vody | ||
Topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení | ||
Běžné nákupy a pochůzky | ||
Velký nákup, například týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti | ||
Praní a žehlení ložního a osobního prádla, případně jeho drobné opravy v prádelnách Pečovatelské služby Prahy 3 | ||
E) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím |
||
Doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět | ||
Doprovázení dospělých do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět |
Fakultativní úkony |
četnost úkonů |
Doprava klienta vozidlem pečovatelské služby | ||
Kopírování | ||